Tuesday, October 19, 2010

Azam baru muncul...

Azam baru!


Gilo ke apo makcik nih..ujung2 thn baru nk berazam baru lak..mabuk pun yer gak kot..lantak la idup aku, suka ati la bila2 aku nak wat azam baru pun..iye tak??

Azam baru aku...

Nak kuruskan bdn ku..errr,mabuk lg la tuh..yes,yes..u can consider me kurus la..but its from ur point of view..gilo ka apa maya nih,hg dh kuruih..gatai nk diet smpai tggl tulang???

waaa..ekceli i wanna get my ideal weight,err..around 45 kg?? Can or not???help me..

The reason why i think i am overweight  terlebih berat sedikit skrg..

1. Last wkend aku timbng...oooohhh tidakkkkk!! After bln posa berat dh achieve target...nowwwwww naik blk...nih sume mesti gara2 asyik ngunyah biskut raya kt opis...tkmo dh!!
Arituh tgk jarum tuh dekat 45..tp ahad arituh jarum dah beralih arah menuju ke 50  47 lebih kurang gituh la..adakah, adakah jarum itu silapppppp??
Di sudut ati ini masih mgharap jarum itu silapppppp!!!

2. Tiap2 mlm after dinner terus tido  trtido ngn bby ammar...suppose nk tido kn dia tp ended up ngn aku trtido..oppps,tido smpai sok pg tau,...huhuhu,korang tau la kn apa akibat musabahnya tido pas mkn??uwaaaaa...gemuk!! nak mampussssss kalo ari2 camnih??

3. Masa balik penang cuti raya arituh aku ada beli suar2 murah sales kat queensbay, errr..tpt peberet ku bila balik penang..hehehe...masa beli tuh suar tuh comey2 jelah suit ngan bdn ku yg mmg comey nih...tp sejak 2 menjak nih,senang cerita pas abih beraya nih aku rasa seluar tuh ketat...adakah? adakah? adakah?? tidakkkkk!! 

4. Perut mmbuncit! Bukti?? Seluar makin ketat tang perut tuh...uwaaaaaaa, huduh gila tgk perut sndiri even org selalu ckp u look slim...helloooo, kalo korang tgk luaran mmg la slim melim...tp yg kat dlm tuh, byk lebihan2 yg perlu di nyah kan!!! LEMAK...tlg pergi bolehhh??

So start from this week now kena terus berusaha gigih utk membuang lemak2 terlebih nih...what i should do?? Here is list what i need to do...

1. Kurangkan mngunyah..no more kuih raya, no more jajan2...no more mkanan terlebih sudaaaaaa

2. Byk kan bergerak berjalan...keta nak kena park jauh2 ckit dr pintu masuk, biar bbrpeluh2 lebih ckit

3. Jom jogging! weekend nih plan nak g jogging...

"yang...sabtu nih kita g jogging nak??"
"okeh...anything 4 u"...errr, tuh ayat2 berangan aku jek...en.hubby jawab simple jek..OK
"nak g jogging kat ner?"
"kat taman mane2...kat tmn keramat ker.."
tiba eiman nyampuk " eiman nak jogging kat klcc"...
demand la plak hero kecik aku sorang nih...

4. Nak g gym...kali nih arap2 mnjadik la, asyik cancel jek...


TARGET

Nak mnyelimkan perut mcm perut christina arguilera...
Cuba korang tgk perut dia...pehhhhh, mmg perut idaman lahhh...
Soalan nya..mampukahhh??

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...