Monday, January 10, 2011

Lya bersekolah

Entry yg dah lama diperam....sibuk bebenor la aku...huhuhu


3 jan 2011

Hari d tggu2 telah tiba..LYA 1st DAY @ SCHOOL..

Bkn je Lya excited tggu bkk skolah, mommy dia pun sama..soooo excited :-)

Jgn tak caya..LYA jadik model tudung sekolah by Tudung Mel :-)
Tak abeh2 nak PINK..all PINK :p


Dah lama x jejak kwsn sekolah..agak jakun gak aku bila pertama sekali jejak sekolah sbgai seorg ibu yg ada anak sekolah..hehe (sebenarnye..bercampur2 perasaan tuh, terasa tuo pun yer gak bila anak dah masuk darjah 1,huk huk huk....)

utk sek.kebgsaan lya sekolah sesi ptg, start kul 1.10pm..dlm kul 12.30 lbh tu Cik Mat akan antar dia n kwn2 kat taska bayu mewah tu ke sek..alhamdulillah dpt org yg leh harap utk tgk2kn dia kat sekolah..

lawak lak on 1st day bkn aku yg hantar dia ke dewan,tp cik mat!! Patut aku yg follow van tuh,jnji nk jupe kt sekolah tp aku trlewat smpai..jem n byk kete lak,smpai trlambat..smpai je sekolah..mak aiiiii,punya la rmai umat, baik student..bas sekolah, kete...mcmana aku nk carik lya nih!!?? Kecut perut aku..risau anak aku xtau nak g mana je,kang trcarik2 dia..dgn ati yg brdebar2 carik lya x jupe,terus aku g dewan..bdk2 tgh brhimpun,puas aku carik lya tp x nmpak..sekali aku tgk kat dpn, ada bag dia..lega ckit,fuh..melilau carik dia,baru nmpak dia kt depan sekali..fuhhhhhhhh,lega sgt2..nsb baik ada cik mat tolong antar dia ke tpt yg btul..

lya sekolah agama al akram sesi pg, kelas start kul 8 (errr...lega ckit,dptla aku melenggang kangkung lg,hehe)..kelas kul 8-10.30, tkde rehat..so tugas aku everyday kena prepare breakfast for her without failed! Have to make sure she had her breakfast before going to school..lagipun sedia maklum kan,how important breakfast is..aku dulu pun mak keje gak,tp ari2 mak sediakan breakfast..so nak follow my mentor la :-)

abis sek agama dlm kul 10.30 lya akan d jemput oleh cik mat, antor taska..dia ngaji iqra,pastu dlm kul 12 mandi n mkn, siap sedia utk ke sekolah..cik mat jugak yg antar...

lya sekolah kt sk jln gurney 2..utk 1st 6month dia akan bersesi ptg,but after bln 6, dia start sesi pg smpai bln 6 next yr..kiranya sethun gak la dia akan sesi pg..

sek ptg rehat dia kul 3.10..nih 1 lg bab yg aku risau..duit x pndai nak kira lg, kang kalo mbeli x pndai lak..so aku kena bekalkan kuih or roti or bun kt dia, nak alas perut je sbb tghri dia dh mkn nasik..ari2 aku bg duit tp tk encourage sgt dia belanja unless trpksa..

sbb aku register lya lambat,so aku xdpt la nk choose sk jln gurney 1..sk jnl gurne 1 rmai la kwn dia..tp kt sk jln gurney 2 ada la jugak kwb dia, nsb baik dia sama ngan Nana..kira ok la

ime balik lak..around 6.30 gituh aku tggu dia..ekceli akuu x jemput dia,just monitor dia jek..cik mat mmg tggu dia kt dpn kelas..so dia nmpak cik mat,senang la ckit..terus naik van and tggu kwn2 lain balik taska..kitorg jemput dia kt taska jek, jemput dia together with ammar and eiman..balik umah terus or kdg2 singgah mkn/tapau..

So..inilah rutin lya and kitorg sama la hari2 smpai bln 6, after that brubah ckit sbb lya tukar sesi..







Penat mmg penat..tp brsemangat tgk dia excited nak g sekolah,so aku pun jd semangat..tkpelah,anak punya psl,mmg sbg ibu tugas kita nak bg everything yg trmampu utk kebaikan dia

Doaku..semoga LYA jadik anak yg solehah,kaya budi bhasa,kaya akal fikiran,sihat dan sukses..jadi la anak yg mnghargai apa yg ada, jadi la anak yg mdengar kata org tua, jadi la anak yg cantik dlm dan luar, AMIN :-)

Saya tak sabar nak g sekolah nih :-)


Semoga Lya terus bersemangat smpai akhir tahun :-)


Anyway, she passed her 1st week school day with flying colour...mommy soooo proud with u LYA :-)



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...