Monday, May 23, 2011

AlFatihah

Allahuakbar...tuh la kuasa Allah...

Again kita dikejutkan dgn cerita tanah runtuh...kali nih  Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah At-Taqwa di Kampung Sungai Gahal, Hulu Langat  lak mnjadi mangsa tanah runtuh...

Kebetulan aku time tuh mmg berjimba2 d kebun kat hulu langat tuh, bila nak balik umah..around 4.30pm gituh aku tgk pesal la byk tul org berkumpul, plus ambulans, bomba, polis, JPA sibuk tul lalu lalang kt area Bt. 14 tuh...ish..ish...nih mesti ada kes nih, tp mcm biasa...aku tido jek sepjg perjalanan balik umah (pehh...ayat skema tul)....tido la wei, anak2 sume terbungkang dlm kete, aku mmg amik kesempatan la...

Sampai je umah, i've got sms from fadhal..
Td ada tnh runtuh kt bt 14 hulu lgt. Rmh anak yatiim tertimbus. Tu yg byk bomba n ambulanns.

MasyaAllah..no wonder la sibuk lain mcm jek kaw hulu langat tuh tdik..and no wonder la ati aku nih tdi berdebar2 jek...(tetiba2?? aikk..aku bkn tadik berjimba2 ker?)

Then cepat2 aku bukak Awani,..sepjg mlm tuh aku dok tgk berita psl tragedi tuh...tah la,aku nih nmpak je muka legend,tp hati tetap jambu..kalo bab2 anak yatim nih aku cpt ckit tersentap, mngharap suatu masa nnti aku leh tolong anak2 yatim nih..errr, antara cita2 aku..insyaAllah 

Ok, back to tragedy news...berita terakhir...
16 org mati, 10 org survivors...









Serius aku mmg sgt2 terkesan lak dgn citer2 cmnih..bukan per, aku selalu terbyg cmne lah nasib anak2 aku yg kecik2 lg tuh nnti kalo ditakdirkan aku or hubby aku pergi dulu...mmg la tak baik imagine mende2 cmtuh tp its possible rite? yg hidup tetap akan mati...itu dah ketentuan, 

"Ya Allah, pjgkan lah umur ku..semoga dpt melihat anak2 aku mmbesar jadik hamba Allah yg taat"


Kelebihan membela anak-anak yatim banyak disabdakan oleh Nabi sallAllahu ‘alaihi wasallam.  Cukup dengan hadith berikut sebagai pembakar semangat:
“Aku dan pengasuh anak yatim (kelak) di syurga seperti dua jari ini (Rasulullah sallAllahu ‘alaihi wasallam menunjuk jari telunjuk dan jari tengah dan merapatkan keduanya.” (HR. Bukhari)
“Demi yang mengutus aku dengan hak, ALLAH tidak akan menyeksa orang yang mengasihi dan menyayangi anak yatim, berbicara kepadanya dengan lembut dan mengasihi keyatiman serta kelemahannya…”  (HR At-Tabhrani)

Terima kasih En. Muzir 

So sempena entry aku yg agak serius dan mood aku yg agak sensitip sikit pg nih, apa kata meh kita sedekahkan AlFatihah utk mangsa2 tanah runtuh tuh...

AlFatihah.

p/s: Tggu mood aku kembali normal utk entry selanjutnya.
      Tlg abaikan yer blog skin aku yg agak sexy nih...issshhh, nk kena tuko la nmpak gaya :p






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...