Monday, August 16, 2010

bila LYA posa

dah masuk ari ke 6 dah kita pose...errrr,org lain kot...aku, aku...(**pesal lak gagap2 nih!!**)...lupakan lah...

entry kali ni nak citer pasal my lovely daughter yg pertama kali berpuasa..kiranya kali nih aku mmg mbuat paksaan gak la utk lya posa...persediaan sblm masuk bln posa:-
1) ari2 cakap ngn dia pasal kena posa tak lama lagik...
2) asyik ulang ckp mende yg sama jek,smpai Lya pun tanya..."kita nak posa esok ker umi?"..pdahal ada lg 2 mggu sblm masuknya bln ramadan...

day 1...
aku kejut dia bngun sahur...pehhh,bgus tul..brjaya bgn tanpa byk soal...
puasa?...masa aku g jemput dia kat taska,mmg puasa lg la...(**bguih tul bdk nih**)
1st day pose mmg kitorg plan nak brbuka d umah SIL aku kat segambut nun,si Lya nih sibuk tnya jam kul brapa?asyik tnya jam jek...jam kul bape..lama lg ker umiii nk bkk pose??
resultnya: kul 7 jek dia dah bkk pose, mnm air kotak...frust gak aku sbb dh dekat sgt dh..tp nk pksa2 sgt pun tak gamak,nama pun mngajar..huhu

day 2...day 3...day 4...day 5...
semuanya sama jek...asyik bkk kul 7pm,tp plg sakit nk paksa dia pose on weekend,aduhhhh...dugaan tul...asyik ngadu skt perut jer...asyik ngadu lapo jek...

ape2 pun alhamdulillah,at least lya blajar utk brpuasa wpun tak betul2 lengkap puasa nye...at least lya tau bpuasa d bln ramadan adalah rukun islam ke 3...hehehe...

chaiyok..chaiyokk..chaiyoook to my dear LYA :-)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...